
PRESENTACIÓ
El meu nom és Aran Torrelles, tinc vint-i-dos anys, sóc de Lleida ciutat i fa cinc anys vaig començar el Grau d'Educació Primària en la modalitat Bilingüe. A continuació hi ha una breu explicació sobre la meva trajectòria en el món educatiu i finalment la meva visió sobre les STEM.
Vaig començar fent classes de repàs a nens per compte propi i més tard, ja vaig començar a treballar com a entrenadora d'atletisme en categories de promoció. Aquesta feina em va donar una nova perspectiva sobre com motivar als infants i com gestionar grups nombrosos.
A més, des que tinc 6 anys he estat estudiant anglès en acadèmies, per aquest motiu he cursat el Pla Bilingüe i el curs passat vaig fer la menció d'anglès. Així mateix, vaig començar a treballar en una acadèmia d'anglès on vaig poder aplicar molts dels coneixements estudiats a la menció.
Actualment, també sóc monitora en un esplai, un paper que complementa el meu camí cap a la docència i m'ajuda a connectar amb els infants a través d'activitats educatives i recreatives.
Finalment, també he tingut l'oportunitat de realitzar pràctiques en tres escoles diferents. Les meves primeres pràctiques van ser a l'Escola Francesco Tonucci de Lleida, on vaig confirmar que la meva vocació era l'ensenyament. Posteriorment, vaig estar al Volskschule Andritz a Graz, Àustria, on vaig conèixer un sistema educatiu diferent, però com a l'escola només es parlava alemany era força difícil seguir les classes. Finalment, l'any passat, vaig fer les pràctiques de la menció a l'Escola Parc de l'Aigua, una escola que integra les STEM al seu projecte educatiu. En aquell moment no sabia com s'havien de treballar les STEM a l'aula, però espero que a mesura que avanci en la menció pugui relacionar les meves experiències a l'escola amb les STEM.
Aquest curs però, he decidit fer una segona menció, atès que he pres la decisió de centrar-me en l'ensenyament de les àrees STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques), durant aquest quadrimestre estaré treballant per desenvolupar una visió integral de com integrar aquestes disciplines a l'educació primària.
