DIAGRAMA DE FLUX
Un diagrama de flux és una representació gràfica que utilitzem per mostrar el procés pas a pas d'una activitat o sistema. Utilitza formes geomètriques com rectangles, diamants i cercles per representar les diferents etapes i decisions, i les fletxes indiquen la direcció del flux de treball. Aquest tipus de diagrama ens ajuda a entendre millor com es desenvolupen les activitats, identificar possibles millores i comunicar el procés de manera visual i clara.
En l'activitat que hem fet, hem elaborat un diagrama de flux sobre una tasca bàsica del nostre dia a dia. Jo he escollit fer un diagrama de flux per explicar el procés de fer el llit. Així, cada pas del procés, des de treure els llençols fins a posar els coixins en el seu lloc, queda clarament representat i organitzat en un esquema fàcil de seguir.

REFLEXIÓ
L'activitat té un gran potencial didàctic atès que permet a l'alumnat comprendre processos de manera visual i seqüencial, fomentant l'aprenentatge actiu i reflexiu. Des de la meva perspectiva com a mestra, considero que aquesta eina ajuda a desenvolupar habilitats clau com la presa de decisions i l'organització d'idees de forma lògica, habilitats bàsiques per a la resolució de problemes. A més, aquesta activitat promou l'autonomia dels estudiants i els permet ser protagonistes en el seu procés aprenentatge, en aquest cas estructurant les tasques de la vida quotidiana de manera clara i ordenada.
Pel que fa al seu potencial didàctic en l'àmbit de les STEM, el diagrama de flux es vincula directament amb la competència matemàtica i la digital, treballant conceptes de seqüenciació, lògica i patrons. Aquesta activitat, alineada amb el currículum de primària de Catalunya, contribueix a desenvolupar competències transversals mitjançant el pensament crític i l'organització de la informació.
Una possible millora seria ampliar l'activitat cap a projectes interdisciplinaris que connectin amb altres àmbits, com les ciències, per exemple els estudiants podrien de fer un diagrama de flux sobre el cicle de l'aigua. D'aquesta manera, treballarien continguts de ciències, la competència matemàtiques (seqüenciació i patrons), i la competència digital (en el cas que creessin el diagrama mitjançant eines com Canva).