PENSAMENT COMPUTACIONAL
1. LES QUATRE ETAPES DEL PC:
Abstraction: Posar les coses en ordre (saber on anirem, quant…). Simplificar estructures per generalitzar.
Algorithms: Ordre de les accions. Crear sintaxi de programació.
Pattern recognition: Trobar patrons. Detectar tendències.
Decomposing: Trobar totes les coses petites que implica. Dividir en parts simples.
DESCOMPOSICIÓ
- Definir el cicle/curs que farà la sortida
- Definir els llocs on volem anar
- Establir els dies i hores en què es farà l'excursió
- Escollir transport
- Nombre d'alumnes i docents
- Preparar un pressupost
- Gestionar els permisos
- Calendari provisional de les excursions
ABSTRACCIÓ
- Dia de l'excursió
- Quantitat d'alumnes
- Activitats previstes
- Cost total
- Transport
RECONEIXEMENT DE PATRONS
- Quin dia de la setmana acostuma a ser millor per excursions
- Tipus de bus segons el nombre d'estudiants
- Quant temps abans es necessiten les autoritzacions
- Pagaments avançats
ALGORITHMS
- Seleccionar excursions
- Verificar disponibilitat
- Establir dades
- Obtenir pressupost
- Planificar el transport
- Gestionar permisos
- Confirmar reserves
- Comunicar la informació

2. CODI SECRET
1r mètode
1r Pas:
Zona tancada
A, B , D, O, P, Q, R
Zona oberta
C, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, S, T, U, V, W, X, Y i Z
2n Pas:
A, B , D, O, P, Q, R, C, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, S, T, U, V, W, X, Y, Z.
3r Pas:

2. SEGON MÈTODE
1r pas:
Corba
B, C, D, G, J, O, P, Q, R, S, U
Sense corba
A, E, F, H, I, K, L, M, N, T, V, W, X, Y i Z
2n pas:
B, C, D, G, J, O, P, Q, R, S, U, A, E, F, H, I, K, L, M, N, T, V, W, X, Y, Z.
3r pas:

L'activitat consisteix a crear un codi secret canviant l'ordre de l'abecedari convencional seguint unes instruccions específiques. És una bona manera d'introduir els estudiants en el pensament computacional. El procés ajuda els participants a entendre com desglossar una tasca en parts més petites, simplificar conceptes per centrar-se en el més important, identificar patrons i seguir un conjunt d'instruccions per aconseguir un resultat concret.
REFLEXIÓ
L'activitat va ser molt divertida i emocionant perquè, un cop creats els nostres propis codis secrets, havíem d'enviar missatges encriptats als companys, cosa que afegia un element d'implicació i participació activa. El més interessant era desxifrar els missatges que els altres havien enviat. Aquesta experiència va fer que l'aprenentatge fos més dinàmic i interactiu, ja que ens va permetre aplicar de manera creativa el pensament computacional mentre ens divertíem.