PENSAMENT COMPUTACIONAL

1. LES QUATRE ETAPES DEL PC:

Abstraction: Posar les coses en ordre (saber on anirem, quant…). Simplificar estructures per generalitzar.

Algorithms: Ordre de les accions. Crear sintaxi de programació.

Pattern recognition: Trobar patrons. Detectar tendències.

Decomposing: Trobar totes les coses petites que implica. Dividir en parts simples.

DESCOMPOSICIÓ

- Definir el cicle/curs que farà la sortida

- Definir els llocs on volem anar

- Establir els dies i hores en què es farà l'excursió

- Escollir transport

- Nombre d'alumnes i docents

- Preparar un pressupost

- Gestionar els permisos

- Calendari provisional de les excursions

ABSTRACCIÓ

- Dia de l'excursió

- Quantitat d'alumnes

- Activitats previstes

- Cost total

- Transport

RECONEIXEMENT DE PATRONS

- Quin dia de la setmana acostuma a ser millor per excursions

- Tipus de bus segons el nombre d'estudiants

- Quant temps abans es necessiten les autoritzacions

- Pagaments avançats

ALGORITHMS

- Seleccionar excursions

- Verificar disponibilitat

- Establir dades

- Obtenir pressupost

- Planificar el transport

- Gestionar permisos

- Confirmar reserves

- Comunicar la informació

2. CODI SECRET

1r mètode

1r Pas:

Zona tancada

A, B , D, O, P, Q, R

Zona oberta

C, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, S, T, U, V, W, X, Y i Z

2n Pas:

A, B , D, O, P, Q, R, C, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, S, T, U, V, W, X, Y, Z.

3r Pas:

2. SEGON MÈTODE

1r pas:

Corba

B, C, D, G, J, O, P, Q, R, S, U

Sense corba

A, E, F, H, I, K, L, M, N, T, V, W, X, Y i Z

2n pas:

B, C, D, G, J, O, P, Q, R, S, U, A, E, F, H, I, K, L, M, N, T, V, W, X, Y, Z.

3r pas:

L'activitat consisteix a crear un codi secret canviant l'ordre de l'abecedari convencional seguint unes instruccions específiques. És una bona manera d'introduir els estudiants en el pensament computacional. El procés ajuda els participants a entendre com desglossar una tasca en parts més petites, simplificar conceptes per centrar-se en el més important, identificar patrons i seguir un conjunt d'instruccions per aconseguir un resultat concret.

REFLEXIÓ

L'activitat va ser molt divertida i emocionant perquè, un cop creats els nostres propis codis secrets, havíem d'enviar missatges encriptats als companys, cosa que afegia un element d'implicació i participació activa. El més interessant era desxifrar els missatges que els altres havien enviat.  Aquesta experiència va fer que l'aprenentatge fos més dinàmic i interactiu, ja que ens va permetre aplicar de manera creativa el pensament computacional mentre ens divertíem.

Aran Torrelles
Todos los derechos reservados 2024
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar
Utilizamos cookies para permitir un correcto funcionamiento y seguro en nuestra página web, y para ofrecer la mejor experiencia posible al usuario.

Configuración avanzada

Puedes personalizar tus preferencias de cookies aquí. Habilita o deshabilita las siguientes categorías y guarda tu selección.