L'ALGORITME

Aquesta activitat es basava en escoltar un podcast. Després d'escoltar-lo amb atenció, hem respost a diverses preguntes per analitzar el contingut i les emocions que ens ha provocat. Primer, hem expressat els pensaments i sentiments que el relat ens ha despertat, observant com ens ha generat impotència i tensió, i com la situació és un tant extrema, ens ha provocat por.

Hem relacionat el relat amb fets actuals com la comercialització dels antivirus, la pandèmia de la COVID-19, i les accions recents d'Elon Musk amb Twitter i altres grans empreses/negocis. A continuació, hem identificat els drets i valors presents en el relat, com la llibertat i el poder, i hem analitzat com aquests es vinculen amb les disciplines STEM. Hem destacat com el relat incloïa conceptes tecnològics com algoritmes, xips, i transgènics, i hem explorat quins coneixements de tecnologia, enginyeria i ciència apareixien.

RELAT ALTERNATIU sobre la MEDICINA al 2030 

des de la perspectiva STEM

COR - ATGE

REFLEXIÓ

Com a futura mestra STEM considero que aquesta activitat no només estimula el pensament crític, sinó que també permetria als estudiants connectar les emocions amb els coneixements tècnics i científics, com hem fet nosaltres al llarg del pòdcast.

Treballar aquest pòdcast permet integrar conceptes STEM, com algoritmes, tecnologia i enginyeria, amb les emocions. Això permet als alumnes no només analitzar un relat des d'un punt de vista emocional, sinó també entendre com aquests conceptes es poden aplicar a la vida real.

Una possible millora d'aquesta activitat seria incorporar una dimensió més pràctica, com la creació d'un projecte grupal on els alumnes dissenyin solucions basades en els temes discutits en el pòdcast.

Aran Torrelles
Todos los derechos reservados 2024
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar