REPRESENTACIÓ GRÀFICA

La robòtica no és un tòpic amb el qual estigui familiaritzada, atès que no en feia ni a l'escola ni a l'institut, i això ha fet que mai m'hagi apassionat. De fet, sempre m'ha semblat avorrida i ha estat fora dels meus interessos. No obstant això, sóc conscient de la gran importància que té i dels avantatges que suposa en l'àmbit educatiu. Per aquest motiu, ara que estic fent la menció STEM, on la robòtica té un paper important, he decidit donar-li una segona oportunitat. La meva representació gràfica s'ha centrat en la robòtica educativa per poder comprendre millor com s'integra dins del món educatiu actual.

He descobert que la robòtica educativa no només fomenta el pensament computacional, sinó que també desenvolupa valors essencials com la perseverança, la cooperació i la responsabilitat ètica. Això lligat a la innovació tecnològica, la realitat augmentada i l'aprenentatge personalitzat, fa que la robòtica sigui un recurs força potent per preparar els alumnes per als reptes futurs. Tot i la meva manca d'interès en un principi, he de reconèixer que és una metodologia educativa que fomenta l'aprenentatge, la resolució de problemes, la lògica i la creativitat. Tots quatre són elements crucials en la formació integral de l'alumnat.

Aquesta segona oportunitat m'ha permès veure com la robòtica, dins del currículum educatiu i especialment en l'àmbit STEM, és molt més que una simple disciplina tècnica. Impulsa un aprenentatge actiu que prepara els estudiants no només per comprendre la tecnologia, sinó també per desenvolupar habilitats socials, cognitives i emocionals.

Aran Torrelles
Todos los derechos reservados 2024
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar