STEM DE VALORS I AMB VALORS

En aquesta l'activitat , partíem d'una imatge on es veia un home en cadira de rodes, i se'ns plantejava la següent pregunta: 

"El podem ajudar?" 

Ens vam posar en grups de tres per tal de fer una reflexió conjunta al grup i vam haver de pensar en possibles solucions pràctiques des de la perspectiva STEM.

La nostra tasca era crear un mínim de dues propostes que poguessin resoldre aquesta situació. Vam començar discutint diverses idees, algunes de les quals eren molt senzilles, però efectives:

  1. La primera proposta que vam pensar va ser que l'home portes un recollidor i una pala. En aquell moment ens semblava una solució pràctica, ja que l'home podria utilitzar aquestes eines per recollir els objectes del terra. No obstant, després d'analitzar-la amb profunditat, vam veure que no integrava elements STEM, ja que no implicava cap innovació tecnològica o pensament científic.

  2. Una altra proposta que va sorgir va ser lligar el bolígraf amb un fil. Això també semblava pràctic, però tampoc aportava res a nivell tecnològic ni fomentava el pensament STEM, així que la vam descartar com a solució principal.

Després d'aquestes idees, vam arribar a la pinça robòtica. Aquesta proposta sí que tenia una connexió clara amb les STEM, perquè implicava l'ús de tecnologia avançada per ajudar a l'home a recollir els objectes. 

Per tant, vam concloure que la pinça robòtica era la millor opció perquè realment reflectia els principis STEM: la solució combina tecnologia, enginyeria i resolució de problemes de manera efectiva i pràctica. 

Les propostes STEM no només han de ser pràctiques, sinó que també han de tenir un component innovador que integri tecnologia i ciència per resoldre problemes del món real.

REFLEXIÓ

L'activitat ofereix un gran potencial didàctic, atès que permet als estudiants comprendre com les STEM es poden aplicar en situacions quotidianes. No només es treballen aspectes científics i tecnològics, sinó que es treballen valors com l'empatia. Els estudiants han de considerar les necessitats d'altres persones i a dissenyar solucions personalitzades, cosa permet apreciar el valor de l'enginyeria i la tecnologia en la vida real.

L'activitat està fortament vinculada amb els objectius del currículum de primària, especialment en relació amb la competència de ciències naturals, socials i culturals. En concret, es treballen aspectes com la resolució de problemes i el procés tecnològic. D'altra banda, també es pot connectar amb les competències transversals com la ciutadana o la social, atès que es fomenta l'educació en valors.

En aquesta activitat es podria afegir un component més d'investigació, demanant als estudiants que investiguin quines eines reals existeixen per ajudar les persones amb discapacitat, i que les comparin amb les seves propostes, d'aquesta manera haurien d'establir connexions la realitat i el pensament crític.

Aran Torrelles
Todos los derechos reservados 2024
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar
Utilizamos cookies para permitir un correcto funcionamiento y seguro en nuestra página web, y para ofrecer la mejor experiencia posible al usuario.

Configuración avanzada

Puedes personalizar tus preferencias de cookies aquí. Habilita o deshabilita las siguientes categorías y guarda tu selección.